Jan 042013
 

Uživanje probiotičnih živil je bilo že v preteklosti zelo pomemben dejavnik zdravega in dolgega življenja.

En jogurt na dan praktično ni dovolj

En jogurt na dan praktično ni dovolj

Dr. Ilija Ilič Mečnikov, Nobelov nagrajenec in oče imunologije, je že v začetku 20. stoletja ugotavljal, da je dolgoživost in čilost nekaterih vzhodnoevropskih in azijskih ljudstev treba pripisati uživanju kislega mleka, kumisa in kefirja.

V črevesni flori bi morali imeti 85% dobrih bakterij in le 15% patogenih mikrobov*. Vendar, se z leti tudi pri ljudeh, ki živijo zdravo, zmanjšuje obseg dobre črevesne flore (J. Rice)**; pa tudi črevesna stena izgublja sposobnost absorbcije hranil. Zato potrebujemo krepkejšo in ustrezno prehranjeno črevesno floro, ki nadomešča to oslabelost (L.A. Brandt)***.

Skodelica kislega mleka ali kefirja dnevno je mnogim zdravo živečim ljudstvom pomagala krepiti črevesno floro tudi v visoki starosti, s tem pa tudi mladostnost organizma.

Črevesna flora sodobnih ljudi pa je osiromašena. Večinoma jo tvorijo patogeni organizmi. Po nekaterih podatkih naj bi bilo dobrih mikroorganizmov le od 10 do 20%*. V takih pogojih je praktično nemogoče, da bi z enim jogurtom na dan, kolikor ga priporočajo proizvajalci, uravnovesili črevesno floro.

Če je patogene črevesne flore preveč, je potrebno poseči po učinkovitejših postopkih in sredstvih. Med njimi velja poudariti zlasti:

  • čiščenje črevesja,
  • uživanje hrane in zelišč, ki zavirajo razvoj patogenih mikroorganizmov (naravni fungicidi),
  • izločanje iz hrane tistih živil, ki spodbujajo razvoj patogenih mikroorganizmov,
  • redno uživanje (učinkovitih) prebiotikov, to je hrane, ki spodbuja razvoj dobre črevesne flore,
  • redno uživanje (učinkovitih) probiotikov.

V prejšnjem prispevku smo opisali, kako poskrbimo za čiščenje črevesja in za omejitev razvoja patogene črevesne flore. V naslednjem prispevku pa osredotočamo pozornost na izbiro tistih prebiotikov in probiotikov, ki utegnejo biti dovolj učinkoviti tudi dandanes, ko je črevesna flora praviloma zelo prizadeta.

Vir:
* Probiotics. – www.cocoonnutrition.org/products/probiotics.htm.
** Rice, Judy: Probiotics and Prebiotics for Healthful Benefits. – Food Product Design, Applications, July 2002. – www.foodproductdesign.com/archive/2002/0702AP.html.
*** Brandt, Laura A.: Prebiotics Enhance Gut Health. – Prepared Foods, September 2001, www.preparedfoods.com/archives/2001/2001_9/0901ns_ingredients.htm.
Prispevek je vzet iz članka Uravnoteženje črevesne flore (2) “PROBIOTIKI IN PREBIOTIKI”, Doc.dr. Iztok Ostan, Univerza v Ljubljani v sodelovanju z Alberto Ostan in Boženo Ambrozius AURA št. 166/2003 (dopolnjena verzija članka)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(potrebno)

(potrebno)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.